فولاد کشتی سازی

روسای شرکت های کشتی سازی و هواپیماسازی می گویند که “کشتی ها و هواپیماها توسط روسای جمهور فروخته می شوند” و این امر پیچیدگی و اهمیت تجارت آنها را برجسته می کند.در حالی که هواپیماها از فلزاتی مانند آلیاژهای تیتانیوم ، آلومینیوم و منیزیم تولید می شوند ، ماده اصلی مورد استفاده برای کشتی های غیرنظامی و کشتی های جنگی فولاد است. در زیر ، انواع فولاد مورد استفاده در کشتی سازی و نحوه استفاده از آنها را مورد بحث قرار می دهیم. قیمت پروفیل قوطی آهنی در مشهد اوکراین یک کشور منحصر به فرد است که در آن هر دو فولاد و کشتی ساخته می شود. بیش از ده کارخانه کشتی سازی در دریای سیاه و دریای آزوف ، رود دانوب و رود دنیپرو کشتی های جنگی ، شناورها ، بدنه تانکرهای نفتی و سایر ماشین آلات دریایی و رودخانه ای را ساخته و تعمیر می کنند. پس از چندین سال رکود ، صنعت کشتی سازی اوکراین با افزایش حجم محصولات فلزی نورد خریداری شده ، بهبود یافته است. کشتی سازان بیشتر محصولات مسطح تولید شده توسط دارایی های فولاد سازی اوکراینی گروه Metinvest در ماریوپول  Ilyich Steel و Azovstal را خریداری می کنند. فولاد کشتی سازی

 فولاد کشتی سازی

تاریخچه فولاد سازی کشتی

امروزه تصور یک بدنه کشتی که از فولاد ساخته نشده باشد دشوار است.با این حال ، بیش از 100 سال پیش اوضاع متفاوت بود. علیرغم این واقعیت که در قرن دهم میلادی پرچهای آهنی در کشتی های باستانی یافت می شدند ، از آنها برای اتصال قطعات چوبی استفاده می شد. و این چندین قرن ادامه داشت. شاید طراحان باستان فکر کرده اند: “اگر آهن سنگین تر از آب باشد ، چنین کشتی یک باره غرق می شود.” از طرف دیگر ، آنها توسط فن آوری های ساخت فولاد در قرون وسطی محدود شده اند ، زیرا از حجم کافی ذوب فلز داغ و فولاد و همچنین کیفیت مناسب مواد اطمینان ندارند. فولاد کشتی سازی

اولین کشتی با بدنه آهنی در اواخر قرن هجدهم ساخته شد. این یک بارج رودخانه بود.

در طول قرن نوزدهم ، فن آوری های کشتی سازی دستخوش تغییر و پیشرفت هایی شدند. در حالی که قبل از آغاز قرن 20 میلادی ، ورق های فولادی در بدنه کشتی با استفاده از پرچ به هم متصل می شدند ، از دهه 1930 فن آوری های ساخت کشتی و کشتی به همان تکنولوژی های معاصر تبدیل شده است. درک سیم پیچ های فولادی امروزه بدنه شناورهای تجاری و کشتی های جنگی در سراسر جهان با برش ، خمش و جوشکاری ورق های فولادی تولید می شود.اینها عملیات اساسی فرآیندی است که سازندگان کشتی برای تعیین الزامات محصولات متالورژی استفاده می کنند. برای سازندگان کشتی ، مهم است که کشتی آنها بدون نیاز به تعمیر تجهیزات و بدنه خود در کشتی سازی ها ، بتواند در دریاها و اقیانوس ها حرکت کند. این عمدتا مربوط به کشتی های باری است. صاحبان کشتی های مسافرتی ملزومات خاص خود را دارند به عنوان مثال ، آنها می خواهند نه تنها بدنه های سبک تر ، بلکه بدنه های محکم تری نیز داشته باشند. این امکان را برای آنها فراهم می کند تا راه حلهای جالب تری را نصب کرده و تجهیزات اضافی را برای مسافران نصب کنند. فولاد کشتی سازی

فلزات در کشتی سازی

موادی که برای ساخت کشتی ها و کشتی ها استفاده می شودهنگامی که با کشتی سازان صحبت می کنید ، باید یک قانون ساده را بدانید: کشتی ها تجهیزات نظامی هستند. اهمیت مدیریت کیفیت در مواد سازه ای  و کشتی ها تجهیزات غیرنظامی هستند. با این حال ، وقتی فلزات ساخته می شوند ، مواد اصلی امروز را نشان می دهند. بیشترین تناژ روی آپارتمانهای فولادی است که برای تولید بدنه و روبناها استفاده می شود. کشتی تجاری یا کشتی جنگی مکانیسم پیچیده ای است که در آن از هر دو فولاد خاص و فلزات غیر آهنی استفاده می شود.

فلزات غیر آهنی در کشتی سازی

به طور معمول از فلزات غیر آهنی در تجهیزات و سخت افزارهای مختلف کشتی ها و کشتی ها استفاده می شود. در مقادیر بسیار کمتری از فولاد استفاده می شوند. به عنوان مثال ، در سال 2016 ، نیروی دریایی اسپانیا یک ناو هواپیمابر سبک Principe de Asturias را به عنوان قراضه فروخت. این کشتی وزن کلی 8.6 هزار تن داشت و بیش از 1.1 هزار تن مس (شامل حدود 640 تن مس جدا شده ، یعنی کابل) و حدود 300 تن آلومینیوم داشت. مقداری برنز و سرب نیز وجود داشت. مواد دیگر (حدود 7.2 هزار تن) فلزات آهنی بودند: فولاد و فلز داغ و همچنین مقدار ناچیز فولاد ضد زنگ. فولاد کشتی سازی

فلزنقره فولاد آلیاژی فلز طلا
ورق سیاه فولاد کربن فلز برنز
ورق آلیاژی فولاد استنلس استیل فلز برنج
ورق رنگی فولاد اهواز فولاد

 

فولاد ضد زنگ در کشتی سازی

چرا آنها از چنین مقادیر کمی از فولاد ضد زنگ استفاده می کنند؟ این یک مزیت اساسی برای صنعت کشتی سازی دارد: مقاومت بالا در برابر خوردگی. در واقع ، این فلز حداقل 12٪ کروم دارد که یک لایه اکسید پایدار روی سطح فلز تشکیل می دهد. این فیلم از فولاد در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. قیمت هاش HEA  در مشهد علاوه بر این ، فولاد ضد زنگ با استفاده از روش های متداول اما با حالت های خاص برای ساخت قطعات با دوام و مقاوم در برابر خوردگی جوش داده می شود. علاوه بر کروم ، فولاد ضد زنگ دارای مقدار زیادی نیکل است که گران است و به طور قابل توجهی بر هزینه محصول نهایی تأثیر می گذارد.تداوم ساختار فولادیبنابراین ، در عمل نمی توان یک پوسته کشتی از فولاد ضد زنگ ساخت. با این حال ، از فولادهای خاص مختلف در ساخت کشتی به عنوان جایگزین فلزات غیر آهنی استفاده می شود: برای تولید پوشش شافت های پیشرانه ، پره های توربین و غیره. فولاد ضد زنگ نیز به عنوان فولاد آبکاری شده در دسترس است. این یک ماده دو لایه است که در آن از فولاد ضد زنگ (یا آلیاژ دیگری) به عنوان پوشش نازک بر روی فولاد ساختاری یا کم آلیاژ کم با استفاده از یک تکنیک خاص استفاده می شود. این امر محافظت در برابر خوردگی را تضمین می کند و هزینه ها را از استراتوسفر جلوگیری می کند. فولاد کشتی سازی